Opakowania, ekologia i Grupa Ferrero

Grupa Ferrero realizuje kolejne kroki w realizacji swojego zobowiązania, w wyniku którego do 2025 roku 100% jej opakowań będzie nadawało się do ponownego wykorzystania, recyklingu lub kompostowania. W ramach tych działań firma ogłosiła nawiązanie globalnej współpracy z organizacjami Holy Grail 2.0 i CGF oraz wprowadzenie nowego, cieńszego materiału opakowaniowego dla produktów Kinder Bueno.

• się pod nowym dokumentem Złote Zasady Projektowania opracowanym przez Forum Towarów Konsumenckich (Consumer Group Forum − CGF) w ramach planu przeciwdziałania wykorzystywaniu plastiku, który staje się odpadem
• Ferrero przyłącza się do programu Holy Grail 2.0 (Święty Graal), którego celem jest wykazanie przydatności technologii cyfrowego znakowania wodą do bardziej efektywnego recyklingu
• Koncern prowadza nowy, cieńszy materiał opakowaniowy dla produktów Kinder Bueno, który będzie dostępny od 2022 roku
• Firma uruchamia we Włoszech pilotażowy program wykorzystania papierowych opakowań dla swoich produktów piekarniczych Kinder

Nowe, cieńsze i elastyczne materiały opakowaniowe mające wywierać mniejszy wpływ na klimat


Zespół ds. Opakowań Ferrero, w ścisłej współpracy z wiodącymi dostawcami surowców, opracował nowy, cieńszy materiał opakowaniowy, który pozwala na zmniejszenie grubości opakowania o około 20% w porównaniu do standardowych folii. Nowy, cieńszy materiał opakowaniowy zostanie wprowadzony dla wybranych produktów, takich jak Kinder Bueno, co doprowadzi od 2022 roku do rocznej redukcji o około 550 ton materiałów opakowaniowych, oraz do zmniejszenia emisji CO2 o około 1.450 ton w porównaniu z poprzednim opakowaniem. Ferrero spodziewa się, że w nadchodzących latach nowe materiały przyniosą dalsze korzyści dla środowiska.

Pilotażowy program wykorzystania opakowań papierowych dla produktów piekarniczych


Ferrero wprowadza we Włoszech nowy projekt pilotażowy, w ramach którego produkty piekarnicze Kinder, w tym Kinder Délice i Kinder Brioss będą pakowane innowacyjną metodą w folię papierową, nadającą się do recyklingu w krajowym strumieniu odpadów papieru. Jeśli projekt przyniesie oczekiwane rezultaty, opakowania papierowe zostaną zastosowane dla całej gamy produktów piekarniczych firmy na rynku włoskim.

Jest to kolejny ważny krok, który potwierdza zaangażowanie Ferrero w działania na rzecz redukcji wykorzystania tworzyw sztucznych. Przy projektowaniu i testowaniu nowego papierowego opakowania zastosowano rozwiązania opracowane naukowo, z wykorzystaniem metody oceny Aticelca. Rezultatem tej innowacji jest całkowita redukcja wagi opakowania o 80% w porównaniu z poprzednio stosowaną folią z tworzywa sztucznego.

Fabio Mora, Globalny dyrektor ds. opakowań Grupy Ferrero: W 2019 roku zobowiązaliśmy się, że do 2025 roku wszystkie nasze opakowania będą nadawać się do ponownego wykorzystania, recyklingu lub kompostowania i jestem dumny widząc, że już zrobiliśmy znaczące postępy w tym kierunku. W ciągu ostatnich kilku miesięcy nawiązaliśmy współpracę z ponad 85 firmami w ramach projektu wprowadzania cyfrowych znaków wodnych HolyGrail 2.0, czyli transformacyjnym projekcie testującym na ile technologia cyfrowa może umożliwić lepsze sortowanie i wyższą jakość recyklingu opakowań.