Kaufland ma 20 lat


Kiedy dwadzieścia lat temu powstawał w Polsce pierwszy Kaufland wyglądał o niebo skromniej od swoich dzisiejszych odpowiedników, zarówno pod względem oferty, jak i designu. Po rozpoznaniu specyficznych potrzeb polskiego konsumenta w ofercie pojawiły się lady chłodnicze z obsługą i piekarnie, rozbudował się też dział warzywno-owocowy.

Mamy 130 stałych polskich dostawców owoców i warzyw, to w Polsce ważny temat – mówi Susann Pannicke, członek zarządu. Staramy się, gdy to tylko możliwe, oferować klientowi owoce i warzywa wyprodukowane w Polsce – dodaje Pannicke.


Dzisiejsze sklepy w niczym też nie przypominają swoich dawnych odpowiedników: to prawdziwe świątynie zakupów ze szkła i stali. Jest ich łącznie 228 a polityka firmy zakłada otwieranie 10 kolejnych marketów rocznie.

Zdajemy sobie sprawę z trudności ekspansji obiektów wielkopowierzchniowych z parkingiem, jednak cieszymy się opinią firmy, z którą da się zrobić rzeczy nietypowe – mówi Ewelina Jarosińska, wiceprezes zarządu – nieustannie skanujemy rynek, każda dobra opcja zostanie przez nas wykorzystana – dodaje.

W marcu 2022 r. w Woli Krzysztoporskiej Kaufland uruchomi nowoczesny magazyn mroźniczy o powierzchni ponad 12 tys. m2, który będzie zaopatrywać wszystkie sklepy sieci w produkty mrożone, a wiele jego działań będzie w pełni zautomatyzowanych.

Ciepło odpadowe powstające przy pracy lodówek w sklepach sieci Kaufland zawracane jest do systemu, aby wspomagać ogrzewanie podłogowe, z kolei chłód pochodzący z pomp ciepła wykorzystywany jest do klimatyzacji pomieszczeń.
Kaufland jest też gotowy do instalacji stacji ładowania samochodów elektrycznych, jeśli taka potrzeba się pojawi.
Postępująca digitalizacja sprzedaży to nie tylko kasy samoobsługowe (SCO), których pracuje na razie 778, ale cały system, łącznie z etykietami ESL i nowym systemem kasowym K-pos. System ułatwi pracę kasjerom, jako bonus pojawi się także opcja zatrzymania paragonu i obsługi w międzyczasie kolejnego klienta.
Jak każda szanująca się sieć, również Kaufland dostosowuje się do nowych wymagań legislacyjnych oraz komunikuje swoje działania prośrodowiskowe.
Dbałość o duży asortyment produktów regionalnych, w tym piw, to oczko w głowie tutejszych szefów sprzedaży
Maja Szewczyk, szefowa działu komunikacji, prezentuje system zachęcający konsumentów do niemarnowania żywności
Kaufland, jak każda szanująca się wrocławska firma, ma przed swoją siedzibą własne, wrocławskie krasnale.

Łącznie w centrali, 228 marketach oraz trzech centrach dystrybucyjnych firma zatrudnia ponad 154 tysiące pracowników. Z okazji urodzin składamy im wszystkim serdeczności i życzenia ciekawej, pełnej wyzwań pracy w nowoczesnej firmie.