Innowacje w branży napojów – synergie smakowe generowane przez sztuczną inteligencję, gin na bazie konopi, „zielona” cola, napar z liści koki i „jednorazowe” napoje alkoholowe

Innowacje w branży napojów – synergie smakowe generowane przez sztuczną inteligencję, gin na bazie konopi, „zielona” cola, napar z liści koki i „jednorazowe” napoje alkoholowe

Branża napojowa w ostatnim czasie wprowadza wiele innowacji w zakresie produktów, ich smaków, składników czy opakowań.

Koka Mate stworzyła alkohol (wysokiej jakości spirytus) nasycony liśćmi koki z Peru (a’la gin z konopi, bez jałowca) w postaci lekko aromatyzowanego napoju gazowanego o profilu smakowym porównywalnym z herbatą.

Z kolei Neuro Net wprowadziła markę Funtola – napoje gazowane o nowych, nietypowych smakach opracowanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji; napoje skierowane są do pokolenia Z – które spędza dużo czasu w sieciach społecznościowych monitorując trendy i uczestnicząc w różnego rodzaju wyzwaniach TikTok. Pierwszy napój o różowym kolorze ma smak gumy balonowej, drugi nazywa się Mango Trio – to napój na bazie mango, który sztuczna inteligencja zmieszała z aromatem ananasa i ekstraktem z pomarańczy, natomiast trzeci – Space Cow, aromatyzowany jest  truskawkami i piankami. Firma planuje udostępniać nowe smaki co 9-12 miesięcy.

Firma Green Cola, założona w celu dostarczenia nowej kategorii napojów bezalkoholowych na bazie naturalnych składników, wytwarzanych bez cukru i aspartamu, początkowo wprowadziła na rynek zieloną colę, a następnie rozszerzyła swoją linię produktów o zieloną pomarańczę, zieloną cytrynę, zieloną limonkę i zieloną wiśnię zawierającą sok owocowy. Wszystkie napoje słodzone są stewią, i wytwarzane bez konserwantów i kwasów fosforowych; kofeina pochodzi natomiast z ziaren zielonej kawy. Niedawno Green Cola wprowadziła na rynek linię Green Mocktails – której celem było zaoferowanie konsumentom wyrafinowanych i innowacyjnych smaków, które mają charakter koktajlu, ale bez alkoholu.

Natomiast firma One Glass Wine zaproponowała nowe formaty opakowań napojów, a szczególnie format jednoporcjowego napoju alkoholowego – plastikowe pojemniki na wino w kształcie kieliszka do konsumpcji poza domem. Plastik w pełni nadaje się do recyklingu, a produkt można przechowywać na półce przez 12 miesięcy lub dłużej. Firma szczególnie celuje w młodszych konsumentów, stąd jednorazowe opakowania proponuje głównie dla produktów winiarskich o niskiej zawartości alkoholu. Pomysł powstał na bazie analiz rynkowych, wskazujących na zwiększone zapotrzebowanie na wino na wynos wraz z jedzeniem na wynos od początku pandemii, a także kwestia niemarnowania żywności i napojów – niemarnowanie pełnej butelki wina, gdy chce się wypić tylko jeden kieliszek.

Podobnie, wpisując się w trend wygody i zapotrzebowania na napoje alkoholowe w małych porcjach, Schlossbeegkellerei wprowadziło na rynek nową aluminiową butelkę na wino, która jest lekka, łatwa do otwarcia i w pełni nadaje się do recyklingu. Docelowym konsumentem są kobiety powyżej 20 roku życia.

https://www.foodingredientsfirst.com/news/beverages-category-fizzes-with-hemp-based-gin-ai-generated-flavors-green-cola-coca-leaf-infusions.html