Opakowanie flowpack w Lidlu

Lidl Polska wprowadza do oferty nowy rodzaj opakowania na mięso, gdzie plastik został zredukowany aż o 73%, a samo opakowanie nadaje się do recyklingu oraz zajmuje mniej miejsca w transporcie.

W handlu artykułami spożywczymi konieczne jest wykorzystanie zasobów w postaci materiałów transportowych i opakowaniowych. Każdy, kto wprowadza do obiegu plastik, ponosi również odpowiedzialność za jego dalsze wykorzystanie. Lidl Polska zobowiązał się do zmniejszenia zużycia plastiku do 20% do 2025 roku oraz do wytwarzania 100% opakowań marek własnych w formie maksymalnie możliwej do recyklingu.


Od teraz mięso mielone wieprzowe będzie oferowane w tzw. flowpacku, czyli trwałej folii taśmowej, która zapewnia hermetyczne opakowanie produktu. Folia nadaje się również do recyklingu, a opakowanie jest kompaktowe – flowpack zajmuje mniej miejsca zarówno w transporcie z magazynów do sklepów, jak również w torbach zakupowych klientów.


Oferowane w nowym opakowaniu mięso wieprzowe jest oznaczone symbolem „Produkt polski” oraz pochodzi od polskiego dostawcy z Kaszub.