Listopadowe Forum Lodowe to obowiązkowe wydarzenie dla każdego producenta i dostawcy w branży. Edycja 2021 odbyła się w Krakowie.
Spotkanie otworzył Radosław Sroka z PPL Koral. W jego obszernej prezentacji nie zabrakło historii firmy: od mozolnego tworzenia, przez szereg inwestycji aż do dzisiejszych czasów, gdzie innowacyjna komunikacja marketingowa speców z Korala staje się wzorem do naśladowania. Wielu ekspertów rynkowych twierdzi, że polskie marki spożywcze nie tworzą interakcji z młodymi konsumentami. Przykład marki Ekipa tworzonej we współpracy z youtuberami jest na polskim rynku wyjątkiem potwierdzającym regułę.Prezentacja firmy Terravita dała uczestnikom wgląd do ich ciekawego portfolio a także interesujące informacje odnośnie aktualnej sytuacji na rynku czekolady. Na stoisku Terravity goście mogli skosztować różnych ciekawych smaków, a ich wyroby zachwycały przeróżnymi kolorami polew. Na zdjęciu Janusz Łyczak, szef marketingu Terravity.Maria Zaleska, główny technolog ds. półproduktów w Terravita przedstawiła zebranym szerokie portfolio firmyGrzegorz Szuster, szef zakupów w Terravita przedstawił aktualną sytuację rynkową na rynku kakao. Pandemia schodzi na plan dalszy – podsumował Szuster – na pierwszym miejscu są teraz galopujące ceny oraz zerwane łańcuchy dostaw.Magdalena Wilgatek (CMR) zaprezentowała skondensowany materiał dotyczący rynku lodów w Polsce na przykładzie sklepów małoformatowych.Jacek Kielar z firmy ACO mówił o bezpieczeństwie produkcji lodów w kontekście profesjonalnych systemów odwodnień. Firma oferuje nowoczesne odwodnienia ze stali nierdzewnej.Izabela Jagodzińska z firmy FOSS przedstawiła dedykowane rozwiązania analityczne do szybkiej kontroli parametrów fizyko–chemicznych w lodach.Paweł Siuchniński (Ottera) mówił o rozwiązaniach inspirujących rynkowy sukces. Przedstawił także genezę zmian właścicielskich w firmie.Jacek Gorczyca i Tomasz Kraszewski z firmy AAK opowiedzieli o nowych rozwiązaniach tłuszczów spożywczych w odpowiedzi na wyzwania ery post–covidowejKrzysztof Sikora (Palsgaard) przybliżył temat szerokiej gamy zintegrowanych emulgatorów/stabilizatorów do lodów
W strefie stoisk można było spróbować smakołyków. Niektóre próbki prezentowane przez wystawców zachwycały niestandardowymi połączeniami i smakami. Można było również spróbować tradycyjnych smaków w nowych odsłonach. Terravita
Część sensoryczno-warsztatowa to stały element towarzyszący Forum Lodowemu. Jest czas na nieformalne rozmowy i fachową wymianę doświadczeń.
Stoisko Terravita
Stoisko ACO
Stoisko Koral
Stoisko Palsgaard
Stoisko Pigment
Stoisko Esarom
Stoisko Zentis
Wszystkim uczestnikom dziękujemy za aktywny udział w Forum.