Niektóre supermarkety w Anglii zapełniają puste półki sklepowe tekturowymi kopiami produktów żywnościowych.
Zdarzenia są komentowane w mediach społecznościowych: „Tesco wypuściło dziś rano fałszywe szparagi” – przeczytać można na jednym z powszechnie udostępnianych tweetów. Towarzyszą mu dwa zdjęcia pojemników na produkty, w których umieszczone zostały szparagi zrobione z kartonu.
Nikt nie chce pustych półek, bo wpływa to na sprzedaż i sprawia, że klienci myślą, że sklep jest źle prowadzony. Użycie kartonowych wypełniaczy jest sposobem na uniknięcie zmiany układu produktów – tłumaczy Steve Dresser, dyrektor w Grocery Insight.
Czasopismo The Grocer przeprowadziło od razu ankietę pytając, czy konsumenci obawiają się wpływu bieżących problemów z łańcuchem dostaw na zdolność do zaopatrywania się w ulubione produkty. Ponad połowa (56 procent) ankietowanych wyraziła zaniepokojenie faktem że nie będzie w stanie znaleźć w supermarkecie potrzebnego jedzenia i napojów.
Źródło: foodandwine.com