Aldi ogranicza pakowanie świeżych warzyw i owoców

Aldi w Polsce posiada ponad 60% niepakowanych owoców i warzyw w marce własnej. Sieć wyeliminowała także wytłoczki z tworzywa sztucznego oraz tacki z czarnym, niewykrywalnym pigmentem. W kwietniu bieżącego roku firma wdrożyła nowy model papierowych toreb zakupowych – w 100% nadających się do recyklingu. Od czerwca zaś klienci znajdą w jej sklepach specjalne woreczki wielokrotnego użytku do owoców i warzyw.

Aldi wnosi pozytywny wkład w rozwój bardziej zrównoważonych opakowań i tworzenie funkcjonalnej gospodarki obiegu zamkniętego. Zgodnie z przyjętymi międzynarodowymi celami, do 2025 roku 40% owoców i warzyw w każdym kraju z Grupy Aldi Nord ma być sprzedawanych bez opakowań. Polska jest pierwszym z nich, który osiągnął ten cel już dziś, oferując klientom 60% niepakowanych warzyw i owoców. Dla produktów wymagających opakowania używane są opakowania z materiałów przyjaznych dla środowiska.

W sieci pojawił się też nowy model papierowych toreb zakupowych – w 100% nadających się do recyklingu, wykonanych z niebielonego chlorem papieru FSC, pokrytego wodorozcieńczalną farbą ekologiczną, wprowadzone zostały także do obrotu specjalne woreczki wielokrotnego użytku, wykorzystywane dla owoców i warzyw.

Dla naszej organizacji Zero Waste to holistyczna filozofia związana z wieloma aspektami funkcjonowania przedsiębiorstwa. To przede wszystkim skuteczne działania, dlatego nie spoczywamy na laurach i wciąż dążymy do osiągania kolejnych celów – mówi Katarzyna Bawoł, kierownik ds. jakości i odpowiedzialności przedsiębiorstwa Aldi w Polsce.

Sieć deklaruje, że do końca 2025 roku 100% opakowań marek własnych ALDI będzie nadawać się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania.  30% zawartości plastikowych opakowań marek własnych będą stanowiły surowce wtórne (wartość uśredniona i minimalna). W tym czasie o 15% zostanie także zmniejszona całkowita waga wszystkich materiałów opakowaniowych w marce własnej (bazując na roku 2020 w odniesieniu do sprzedaży), a o 20% zmniejszona będzie ilość pierwotnego plastiku (wytwarzanego z ropy naftowej) w opakowaniach marek własnych.