Znak naszych czasów: kasa gadu-gadu jako sposób walki z samotnością klientów


Kasy gadu-gadu holenderskiej sieci handlowej Jumbo powstały z myślą o klientach, którzy nie spieszą się i chcą porozmawiać podczas zakupów. Sieć handlowa chce pomóc w walce i zapobieganiu samotności w Holandii.
Pierwsza kasa gadu-gadu została otwarta latem 2019 roku i spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem ze strony klientów, dziś jest ich ponad 200. Priorytetem przy wyborze lokalizacji są obszary, w których panuje samotność.
Colette Cloosterman-van Eerd, CCO Jumbo i inicjatorka holenderskiej Narodowej Koalicji Przeciw Samotności, jest mocno zaangażowana w tę inicjatywę: Wiele osób, zwłaszcza starszych, czasami czuje się samotnych. Jako firma rodzinna i sieć supermarketów jesteśmy w sercu społeczeństwa. Nasze sklepy są ważnym miejscem spotkań wielu ludzi. W związku z tym staramy się odgrywać naszą rolę w identyfikowaniu i zwalczaniu samotności. Robimy to na różne sposoby, np. jesteśmy dumni, że wielu naszych kasjerów chce pracować przy kasie na czacie. Są bardzo przychylni tej inicjatywie i chcą pomagać ludziom oraz naprawdę nawiązywać z nimi kontakt w oparciu o szczere zainteresowanie. To mały, ale bardzo cenny gest, szczególnie w świecie, który tak szybko się digitalizuje i przyspiesza.


Lokalne podejście do samotności


Samotność jest coraz większym problemem społecznym. Aby walczyć z tym problemem, Jumbo jest członkiem Holenderskiej Narodowej Koalicji Przeciw Samotności, inicjatywy holenderskiego Ministerstwa Zdrowia, Opieki Społecznej i Sportu w ramach programu działania Razem przeciw samotności. Firmy, organizacje społeczne i agencje rządowe łączą siły aby walczyć z samotnością.

Colette Cloosterman-Van Eerd: W Jumbo chcemy być czymś więcej niż tylko miejscem, w którym kupujesz artykuły spożywcze. Pomagamy naszym sklepom zidentyfikować samotność wśród klientów i tworzyć lokalne inicjatywy. Kilka naszych sklepów oferuje również kącik czatowy, w którym klienci mogą porozmawiać z sąsiadami przy kawie.