Rynek Pet Food w danych analitycznych YouGov (marzec 2025)

Podczas trzeciej edycji konferencji PetFoodTech w Uniejowie nie mogło zabraknąć panelu poświęconego rynkowi i trendom. Trend humanizacji zwierząt ma wyraźny wpływ na rynek karmy. Wydatki na te produkty wzrosły rok do roku o 9 proc. osiągając wartość 4,2 miliarda zł. – podał Jakub Dubniak z YouGov. Z jego prezentacji dowiedzieliśmy się, że dyskonty to największy kanał sprzedaży paszy dla domowych zwierzaków (33 proc.), następne są sklepy internetowe (18 proc), supermarkety (14 proc.) i sklepy zoologiczne (8 proc.). W 2024 r. mocno wzrósł segment przysmaków dla psów i kotów (+ 17 proc.) i karm specjalistycznych (+33 proc.). – Pomimo tego jest jeszcze spory potencjał dla tych produktów, gdyż wciąż stanowią niewielki ułamek wśród całej kategorii – podsumował Dubniak.

Ponad połowę wartościowego wolumenu sprzedaży karm w Polsce stanowią marki własne, również ponad połowa rynku to zakup karmy dla miałczących milusińskich, czyli kotów.

Poniżej kilka slajdów z interesującej prezentacji YouGov