Unilever wprowadza nową technologię recyklingu plastikowych saszetek. Technologia, zwana procesem CreaSolv®, została opracowana wraz z niemieckim Instytutem Inżynierii Procesowej i Opakowaniowej (Fraunhofer IVV) i inspirowana jest rozwiązaniem stosowanym w recyklingu telewizorów.
Technologia CreaSolv® została dostosowana do metody oddzielania bromowanych środków zmniejszających palność ze zużytych polimerów urządzeń elektrycznych i elektronicznych. Podczas tego procesu plastik jest odzyskiwany z saszetki, a tworzywo sztuczne wykorzystywane ponownie do tworzenia nowych opakowań produków.
Opracowanie innowacyjnej technologii jest jednym z elementów ambicji Unilever, zakładającej, że do 2025 r. firma przestawi się w całości na opakowania w pełni odnawialne. Unilever zobowiązał się również, że dołoży wszelkich starań, aby stworzonym rozwiązaniem technicznym, podzielić się z całą branżą.
Plan „Życie w sposób zrównoważony” (Unilever Sustainable Living Plan) jest centralnym elementem strategii rozwoju działalności firmy, zakładającym rozwój biznesu i wzrost zaufania do niego przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów i ryzyka. Jak pokazuje ostatni raport Kantar Worldpanel Global Top 50, strategia ta odnosi sukcesy. W globalnym rankingu najchętniej wybranych firm FMCG, Unilever zajął pierwsze miejce pod względem liczby wyróżnionych marek. Na 50 wybranych brandów, 13 należy do koncernu, z czego dziewięć określanych jest jako Sustainable Living Brands.
źródło: informacja prasowa Unilever