Unilever rozwija nową technologię recycklingu plastikowych odpadów

Unilever wprowadza nową technologię recyklingu plastikowych saszetek. Technologia, zwana procesem CreaSolv®, została opracowana wraz z niemieckim Instytutem Inżynierii Procesowej i Opakowaniowej (Fraunhofer IVV) i inspirowana jest rozwiązaniem stosowanym w recyklingu telewizorów.

Każdego roku sprzedawane są miliardy saszetek jednorazowego użytku. Ich popularność wynika z wygody i uniwersalności wykorzystywania. Umożliwiają one konsumentom kupowanie małych ilości produktów, które w przeciwnym razie mogłyby być poza ich zasięgiem, ponadto są bardzo wydajne i wielofunkcyjne. Niestety, brak odpowiedniej kontroli gospodarowania odpadami sprawia, że zużyte saszetki stają się prawdziwym problemem środowiskowym.Obecnie jedynie 14% plastikowych opakowań produkowanych globalnie jest wykorzystywanych do ponownego przetworzenia. Natomiast reszta odpadów ląduje na wysypiskach i trafia do ekosystemu, zanieczyszczając środowisko. Aby wspomóc zmianę modelu przetwarzania opakowań wytworzonych z plastiku, Unilever zaangażował się w pracę nad technologią recyklingu saszetek, realizując tym samym swój plan „Życie w sposób zrównoważony”.

Technologia CreaSolv® została dostosowana do metody oddzielania bromowanych środków zmniejszających palność ze zużytych polimerów urządzeń elektrycznych i elektronicznych. Podczas tego procesu plastik jest odzyskiwany z saszetki, a tworzywo sztuczne wykorzystywane ponownie do tworzenia nowych opakowań produków.

 

Opracowanie innowacyjnej technologii jest jednym z elementów ambicji Unilever, zakładającej, że do 2025 r. firma przestawi się w całości na opakowania w pełni odnawialne. Unilever zobowiązał się również, że dołoży wszelkich starań, aby stworzonym rozwiązaniem technicznym, podzielić się z całą branżą.

Plan „Życie w sposób zrównoważony” (Unilever Sustainable Living Plan) jest centralnym elementem strategii rozwoju działalności firmy, zakładającym rozwój biznesu i wzrost zaufania do niego przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów i ryzyka. Jak pokazuje ostatni raport Kantar Worldpanel Global Top 50, strategia ta odnosi sukcesy. W globalnym rankingu najchętniej wybranych firm FMCG, Unilever zajął pierwsze miejce pod względem liczby wyróżnionych marek. Na 50 wybranych brandów, 13 należy do koncernu, z czego dziewięć określanych jest jako Sustainable Living Brands.

źródło: informacja prasowa Unilever