Maciej Majewski, prezes Stowarzyszenia Sady Grójeckie – rok 2018 był niełatwy dla producentów

Zachwycają swym kształtem, smakiem i zapachem. Posiadają iście królewski rodowód – wszak znalazły się na terenie obecnej grójecczyzny za sprawą samej królowej Bony, która poleciła założyć tu plantację drzew owocowych.

Jaki był rok 2018 dla Jabłek Grójeckich? Owocny, ale… niełatwy dla producentów. Początek to pokłosie bardzo trudnego sezonu 2017/18, gdy przymrozki i grad zniszczyły większość upraw. Z kolei jesienią 2018 odnotowaliśmy rekordową ilość zbiorów (nawet 30-40% wyższa w stosunku do lat poprzednich), co przełożyło się na stosunkowo niską cenę zbytu. Członkom Stowarzyszenia Sady Grójeckie udało się jednak uzyskać atrakcyjne ceny za produkt najwyższej jakości, jakim są Jabłka Grójeckie (Chronione Oznaczenie Geograficzne).

Prężnie rozwijała się współpraca z sieciami handlowymi w kraju: Lidl Polska, Kaufland Polska, Netto oraz Carrefour. Duży nacisk położono na promocję jabłek wśród dzieci. We współpracy z siecią Lidl przygotowano specjalne tacki z odmianą jabłek Gala, idealną dla najmłodszych konsumentów. Wraz z początkiem roku szkolnego do każdej tacki dołączany był komiks „Historia jabłek grójeckich” z przygodami zabawnych jeży: Keża i Beża (łącznie 4 części). Wierzymy, że przybliżenie historii naszego produktu w przystępnej komiksowej formie, spowoduje większe zaufanie do marki Jabłka Grójeckie.

Aktywna działalność Stowarzyszenia przyczyniła się do wzrostu rozpoznawalności marki. Jabłka Grójeckie były promowane na największych imprezach branżowych w kraju i za granicą, gdzie doceniono ich potencjał.

Stowarzyszenie Sady Grójeckie stale się rozwija, dołączają do niego nowi członkowie. Korzystamy ze wsparcia Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, KOWR, czy też Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Największym sukcesem jest udzielona dotacja na sfinansowanie promocji Jabłka Grójeckiego z ChOG na rynku niemieckim, duńskim i szwedzkim. Nasza organizacja jako jedna z czterech z Polski zyskała dofinansowanie kampanii promocyjnej przez komisję europejską na kwotę opiewającą łącznie 2,94 mln EUR. To ogromne wyróżnienie i szansa na nawiązanie poważnych kontaktów handlowych i długofalowej współpracy.