Konferencja ZPPP Browary Polskie „Piwna rewolucja w procentach”

Przedstawiciele Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego „Browary Polskie” spotkali się, aby podsumować 2018 rok w branży. Rok 2018 był kolejnym rokiem wzrostu dla piw bezalkoholowych (do 0,5% zawartości alkoholu), z rekordowo wysoką dynamiką na poziomie 79,8 proc. według danych Nielsena. Kategoria rozwija się przede wszystkim za sprawą segmentu piw 0,0%, który w ubiegłym roku niemal potroił swoją wartość, a udział całej kategorii 0,0% – 0,5% w rynku piwa w Polsce to dzisiaj 3,1 proc. w ujęciu wartościowym.

 

Igor Tikhonov, prezes zarządu Kompanii Piwowarskiej podkreślił, iż m.in. dzięki bardzo dobrym wynikom makroekonomicznym oraz historycznie niskim poziomie bezrobocia miniony rok sprzyjał branży browarniczej. Konsumenci coraz więcej zarabiają, a co za tym idzie są w stanie wydać więcej na konsumpcję. Polacy są coraz bardziej świadomi i wymagający. Po piwo sięgają dla smaku i orzeźwienia, a nie dla procentów. Dokonują wyborów, które pasują do ich stylu życia i okazji. Tak właśnie rozwija się kultura piwna. Do wyzwań, przed którymi stoi branża zaliczył trudności w znalezieniu pracowników oraz – spowodowane wyjątkowo suchym latem – ubogie zbiory jęczmienia w minionym roku.

Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny ZPPP Browary Polskie zauważył, iż Polska niezmiennie od kilku lat jest trzecim producentem piwa w Europie. Jeśli wydarzy się brexit zajmiemy drugą pozycję. Pierwsze miejsce zajmują Niemcy. Zwracał uwagę na rosnące zainteresowanie piwami bezalkoholowymi. Podkreślił, iż Polska w ubiegłym roku miała największą dynamikę rozwoju tych piw w Europie.