Pieniądze mają być przeznaczone na wsparcie finansowe poprzez zastosowanie mechanizmów umożliwiających utrzymanie płynności finansowej, dodatkowe korzyści dla przewoźników i kierowców współpracujących z firmą w postaci atrakcyjnych stawek ubezpieczeń oraz wsparcie rolników, od których zależy jakość podstawowego surowca wykorzystywanego do produkcji piwa.
To dopiero początek i pierwszy etap zainicjowanego przez nas programu Wspieramy naszych dostawców. Mamy w planach kontynuowanie i stałe rozwijanie projektu o dodatkowe elementy wsparcia dla naszych partnerów, z którymi budujemy długofalowe relacje i którym zawdzięczamy możliwość realizowania naszej strategii w zmieniającym się środowisku. Chcemy, by nasi dostawcy mogli rozwijać własne biznesy, niezależnie od czynników zewnętrznych, na które nie zawsze mają wpływ. Program Wspieramy Naszych Dostawców to naturalny krok dla firmy, której celem jest szerzenie idei wzajemnego wsparcia i zachęcanie do tego samego inne firmy z rynku – mówi Karolina Tarnawska, dyrektor ds. zakupów.
Od początku wystąpienia zagrożenia koronawirusem Grupa Żywiec aktywnie zaangażowała się w walkę z epidemią. Firma przekazała łącznie 1,5 mln złotych na doposażenie placówek medycznych. Firma przygotowała także i zorganizowała dystrybucję specjalnych bezalkoholowych napojów „Dla bohaterów naszego Ż” dla służby zdrowia w całej Polsce oraz przekazała płyn do dezynfekcji rąk wszystkim mieszkańcom Żywca. Jako pierwsza w branży Grupa Żywiec ruszyła na pomoc zamkniętym lokalom gastronomicznym, odbierając od nich na własny koszt niesprzedane piwo o wartości blisko 4 mln złotych, pomagając małym przedsiębiorcom przetrwać najtrudniejszy czas pandemii.