Światowy rynek serów w 2019 roku był wart 69,7 mld dolarów. Prognozuje się, że do 2025 roku wartość rynku osiągnie 112,8 mld dolarów, przy rocznym wzroście na poziomie 8,4% w latach 2020-2025.
Najwięcej sera na całym świecie skupują sieci typu fast food. Ze względu na stale rosnące przychody w tej branży, przemysł fast food rozwija się w zawrotnym tempie, co według prognoz spowoduje zwiększenie konsumpcji sera w najbliższej przyszłości.
Oczekuje się, że rynki wschodzące, takie jak Chiny i Indie, będą napędzać globalny rynek serów w nadchodzących latach. Wcześniej spożycie sera ograniczało się w dużej mierze do krajów zachodnich. Jednak wraz ze wzrostem amerykanizacji w trendach żywieniowych, rozwijającą się ciągle gospodarką, przyrostem populacji klasy średniej i rosnącą urbanizacją, oczekuje się, że konsumpcja sera na tych rynkach wzrośnie .
Rozwój zorganizowanego sektora detalicznego pozytywnie wpływa na światowy rynek serów. Jeszcze kilka lat temu wielu globalnych liderów wahało się przed sprzedażą swoich produktów w krajach rozwijających się. Obawa wynikała z niewiedzy o rozwijającym się rynku. Niemniej jednak wraz ze wzrostem liczby zorganizowanych sklepów detalicznych wielu producentów inwestuje obecnie na rynkach takich jak Indie i Chiny.
Wraz ze wzrostem inicjatyw marketingowych, podejmowanych przez liderów rynku, za pośrednictwem różnych mediów reklamowych, popularność tego produktu wśród wielu nowych rynków rośnie.
źródło: globenewswire.com