Mintel: pięć kluczowych trendów na rynku żywności w 2019r.

Nowe wrażenia zmysłowe

Konsystencja to najnowsze narzędzie angażowania zmysłów i oferowania doświadczeń wartych dzielenia się z innymi.

W 2018 r. dźwięk, satysfakcja i odczucia związane z konsystencją produktu zyskają na znaczeniu zarówno dla producentów żywności i napojów, jak i dla ich konsumentów. Konsystencja to nowy aspekt receptur, który można wykorzystać, by zaoferować konsumentom interaktywne (i warte uwiecznienia) doświadczenia. Skłonność do poszukiwania nowych doznań stworzy możliwości rozwoju dla produktów spożywczych oddziałujących na wiele zmysłów jednocześnie, oferujących klientom zmysłowy kontakt z rzeczywistością oraz chwile warte podzielenia się z innymi — czy to osobiście, czy online. Dotyczy to w szczególności nastolatków i młodych dorosłych z grupy określanej mianem „iGeneracji”.

Preferencyjne traktowanie

Ekspansja zakupów internetowych i mobilnych staje się początkiem nowej ery personalizacji.

Rozwój technologii sprawia, że zakupy stają się coraz łatwiejsze — rozpoczyna się więc nowa epoka promocji i produktów kierowanych do konkretnych osób. Zachęceni możliwościami oszczędzania czasu (a najlepiej także pieniędzy) konsumenci testują wiele różnych kanałów i technologii umożliwiających zakupy spożywcze: usługi dostawy do domu, rozwiązania subskrypcyjne czy opcje automatycznego uzupełniania zapasów zużywających się produktów. Producenci i handlowcy są w stanie osiągnąć nowe poziomy wydajności, wykorzystując nowe rozwiązania technologiczne: spersonalizowane rekomendacje, łączenie produktów z różnych kategorii oraz inne przydatne usługi pozwalające konsumentom oszczędzać czas, energię i starania. Firmy mogą więc kusić konsumentów przez tworzenie nowych produktów, sugerowanie kombinacji różnych towarów, a także wykorzystanie innych, obejmujących wiele kategorii opcji, dzięki którym można będzie robić zakupy sprawniej i taniej.