Woda w puszkach – nowy trend w Wielkiej Brytanii

90 proc. Brytyjczyków zabiera w podróż wodę w plastikowej butelce. Większość z nich jest gotowa zmienić ten nawyk i kupować wodę w puszce. Dlaczego?

Producenci puszek aluminiowych zlecili sondażowni YouGov badanie rynku. Dotyczyło ono preferencji konsumentów kupujących wodę pitną. 75 proc. ankietowanych wskazało, że producenci powinni zwracać większą uwagę na środowisko. Tymczasem aż 90 proc. osób regularnie kupujących wodę do codziennego spożycia twierdzi, że kupuje wodę w plastikowej butelce. Powodem popularności plastiku jest brak alternatywy i niska świadomość.

Połowa ankietowanych nie miała pojęcia o wyższej wartości recyklingowej puszek z aluminium. Wiedząc, że surowiec ten można przetwarzać niemal w nieskończoność, już 55 proc. badanych wyraziło gotowość do zmiany swoich „wodnych” przyzwyczajeń. Grupą najbardziej podatną na ten nowy trend mają być ludzie młodzi. Kluczem do ewolucji nawyków będzie uzmysłowienie wartości, jaką niesie za sobą puszkowanie wody.

Należy więc wypatrywać akcji marketingowych producentów puszek i zapuszkowanej wody „on the go”. Ich kampanie będą przedstawiać nowe opakowanie jako spójne z rosnącymi, proekologicznymi oczekiwaniami konsumentów. W akcji podnoszenia świadomości niezamierzone wsparcie oferuje rząd Wielkiej Brytanii. W Londynie ogłoszono właśnie, że od kwietnia 2021 r. na Wyspach cena plastikowych torebek sklepowych wzrośnie z 5 do 10 pensów.