Marek Karwacki, Ecolab

W obecnych czasach dużym wyzwaniem staje się kontakt z klientem. Coraz częściej wykorzystywane są platformy internetowe, aby móc poruszać zagadnienia branżowe czy też prowadzić rozmowy biznesowe. Ważne jest, aby zadbać o właściwe warunki techniczne, aby uniknąć niespodziewanych problemów i niepotrzebnego stresu. To może być gwarancją sukcesu takiego przedsięwzięcia. Z perspektywy czasu zauważamy, że w tej kwestii jest dużo lepiej niż na początku okresu pandemii. Muszę przyznać, że firma BIKOTECH zrealizowała bardzo profesjonalnie miniony właśnie Kongres – Kierunek Mleczarstwo. Było bardzo przyjemnie móc współprowadzić to wydarzenie dla Państwa i nawet jeśli tylko online, spotkać się z Państwem w większym gronie.
Uważam, że w dobie obecnych technologii znaczna część kontaktów pozostanie w sferze wirtualnej na trwałe. Niemniej jednak wiemy, że kontakty osobiste to najlepsza forma prowadzenia dialogu i liczę, że w dużym stopniu wrócimy do tej formy.


Dla firmy Ecolab, która skupia się na innowacyjnych rozwiązaniach higienicznych, wdrażaniu technologii mycia i jej optymalizacji, praca zdalna jest dużym utrudnieniem. Nie jest możliwe wdrożenie czegoś w warunkach przemysłowych całkowicie zdalnie. Uważam, że czas pandemii był dużym sprawdzianem dla firm współpracujących z przemysłem jak i dla samego przemysłu.

Ze szczególną satysfakcją mogę powiedzieć, że Ecolab zdał ten sprawdzian celująco. Nie odnotowaliśmy żadnej sytuacji, która wpłynęłaby na perturbacje związane z brakiem możliwości prowadzenia produkcji, problemów jakościowych czy logistycznych.
Za tym sukcesem stoi duże zaangażowanego zespołu, który pomimo ograniczeń i restrykcji, stawał zawsze na wysokości zadania i reagował świadcząc pomoc technologiczną i techniczną. Higiena produkcji to nieodłączna część procesu produkcyjnego. Nasi klienci wiedzą jak ważna jest ścisła współpraca i partnerstwo. Wierzę, że dzięki takiej postawie potwierdziliśmy, że jesteśmy partnerem godnym zaufania, co na trwałe przełoży się na relacje biznesowe.