Mondelēz International – globalny koncern spożywczy zajmujący się wytwarzaniem produktów żywnościowych i napojów wprowadza pierwszy tego rodzaju w Ameryce Północnej program pilotażowy przejrzystości łańcucha dostaw.
Oznacza on, że konsumenci kupujący markę Triscuit będą mogli prześledzić drogę białej pszenicy upieczonej w niektórych krakersach: od spółdzielni rolniczych w Michigan do miejsca, w którym wytwarzany jest produkt.
Triscuit jest drugą co do wielkości marką krakersów w amerykańskim portfelu firmy, ze sprzedażą detaliczną na poziomie 374 mln USD za 2020 r., (według danych Nielsena dostarczonych przez Mondelēz).
Projekt powstał w odpowiedzi na wymagania konsumentów, którzy domagają się większej przejrzystości w odniesieniu do swojej żywności i chcą mieć dostęp do informacji o tym, skąd pochodzi ich żywność i jak jest uprawiana. Inicjatywa ta wzmacnia ponadto zobowiązania firmy w zakresie ochrony środowiska, społeczeństwa i zarządzania.
https://ir.mondelezinternational.com/news-releases/news-release-details/mondelez-international-advances-sourcing-transparency-triscuit
https://www.fooddive.com/news/mondelezs-triscuit-is-the-latest-brand-to-embrace-traceability/602380/