Sapiński: jesteśmy liderem mleczarstwa w tej części świata

Mlekovita została zwycięzcą Platynowej Piątki Największych Mleczarni w ramach Złotej Setki Polskiego Rolnictwa. Otrzymała również nagrodę Orzeł Polskiego Rolnictwa w kategorii Najlepszy Eksporter.

MLEKOVITA zdobyła w 2021 roku tytuł Orła Polskiego Rolnictwa w kategorii Najlepszy Eksporter.

Niewątpliwie to prezes Dariusz Sapiński jest twórcą potęgi Mlekovity. Gdy w 1985 r. zostawał prezesem, spółdzielnia z Wysokiego Mazowieckiego była niewielkim podmiotem. Dziś Dariusz Sapiński jest prezesem największego przedsiębiorstwa mlecznego w tej części świata. A sukcesem MLEKOVITY jest właśnie jej gigantyczny eksport, dzięki któremu tak mocno odskoczyła od pozostałych spółdzielni. Marka MLEKOVITY przeciera szlaki dla innych polskich firm chcących wychodzić za granicę – powiedział Marcin Wroński, zastępca dyrektora generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, wręczając nagrodę Dariuszowi Sapińskiemu.

To niesamowita przyjemność móc właśnie w tym miejscu odbierać tę wyjątkową nagrodę. Wyjątkową, bo opartą na twardych danych makroekonomicznych, pokazujących realną siłę Grupy MLEKOVITA. Czyli – dzisiaj można już to śmiało powiedzieć – największej firmy mleczarskiej w tej części świata! Zawsze staramy się być najlepszym partnerem w biznesie, a potrzeby klientów i konsumentów stawiamy na pierwszym miejscu. O najwyższą jakość produktów wytwarzanych na ponad 180 liniach produkcyjnych dba 5 tysięcy wykwalifikowanych pracowników oraz piętnastotysięczna grupa hodowców i producentów najlepszego mleka – mówił Dariusz Sapiński podczas gali. – To dla nas duży zaszczyt i potwierdzenie, że wysiłek, który wkładamy na co dzień w to, by w polskich domach nie zabrakło polskich wyrobów mleczarskich jest nie tylko zauważany, ale i nagradzany. Nadal chcemy rozwijać się dynamicznie, zdobywając serca i podniebienia coraz bardziej wymagających klientów – zakończył.

Złota Setka Polskiego Rolnictwa uwzględnia firmy wyłącznie z branży rolnej. Ranking został przygotowany przez redakcję tygodnika „Wprost”, a honorowy patronat nad nim objęły Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi. Pod uwagę wzięto przychód firm, ich zyskowność, a odpowiedni algorytm przeliczył te dane na końcowy rezultat.

W 2020 roku, pomimo trudnej sytuacji rynkowej, Mlekovita osiągnęła ponad 5,6 mld zł przychodu, a wartość eksportu wyniosła 1,6 mld zł.

Aby jeszcze sprawniej dystrybuować asortyment firma otworzyła jesienią br. centrum logistyczne. Oferuje również swoje produkty w dwóch sklepach internetowych: www.mlekovitka.pl oraz www.sba.com.pl i zapewnia dostawę w każdy zakątek Polski.

Źródło: biuro prasowe Mlekovita