Piwa nisko- i bezalkoholowe napędzają sprzedaż browarom w Europie

Piwo stanowi ponad 93% rynku napojów niskoalkoholowych i bezalkoholowych w Europie pod względem wartości (i 97% pod względem wielkości). Spożycie piwa bezalkoholowego w latach 2012-2021 wzrosło z około 3,5% do nieco ponad 6% europejskiego rynku piwa – podaje The Brewers of Europe

Komisja Europejska podaje z kolei, że rynek piwa niskoalkoholowego i bezalkoholowego w 2021 r. wyniósł około 7 miliardów euro (2,5 miliarda litrów) – a jego udział w całym rynku piwa wynosił około 7,2% pod względem wartości i 8% pod względem wielkości.

Kluczowym czynnikiem napędzającym rozwój segmentu piw NOLO (no – low alkohol) jest zmiana procesów produkcyjnych, powodująca, że alternatywy o niskiej zawartości alkoholu i bezalkoholowe smakują tak samo dobrze jak wersje alkoholowe. Piwowarzy udoskonalają sposoby fizycznego usuwania alkoholu lub biologicznego ograniczenia tworzenia się alkoholu w piwie.