Polacy piją coraz więcej wody – Żywiec Zdrój podsumowuje rok 2016

Krysiuk-Kowalczyk_157

 

Rok 2016 oceniamy pozytywnie – mimo znacząco niższych temperatur niż w 2015, rynek zanotował kolejne wzrosty, co potwierdza że świadomość konsumentów w zakresie zdrowego żywienia jest coraz wyższa. Prawidłowe nawadnianie to nieodłączna część tego trendu. Znajduje to również odzwierciedlenie w koszyku zakupowym. Konsumenci coraz chętniej sięgają po wodę. W tym roku, po raz pierwszy w historii, kategoria wody butelkowanej dołączyła do trzech największych kategorii wśród wszystkich produktów żywnościowych – mówi Edyta Krysiuk-Kowalczyk, dyrektor ds. zapewnienia jakości i ochrony środowiska w Żywiec Zdrój.

Jako lider rynku jesteśmy przygotowani, by sprostać oczekiwaniom tak perspektywicznego rynku. W mijającym roku otworzyliśmy nowoczesny zakład rozlewniczy na Żywiecczyźnie, skąd pochodzimy. Wprowadziliśmy też nowości produktowe, które zostały przez konsumentów bardzo dobrze przyjęte. Mam na myśli innowacyjne połączenie wody naturalnego pochodzenia i soku z owoców pod nazwą „Soczysty” i dwie linie dedykowane dzieciom – z humorystycznymi hasłami osadzonymi w świecie młodego odbiorcy, zachęcającymi do picia wody oraz w opakowaniach przypominających bohaterów najbardziej popularnych filmów dla dzieci – Angry Birds, Kraina Lodu, The Avengers. Współpraca z licencjodawcą dała nam możliwość pokazania, że woda może być ciekawą i wciągającą kategorią. Jest to duża pomoc dla rodziców w budowaniu zdrowych preferencji żywieniowych wśród dzieci. Zgodnie z naszą misją, dążymy do tego, by ludzie pili zdrowiej, a dzieci są filarem ten strategii. Prawidłowe nawyki powinny być kształtowane jak najwcześniej. Stąd pomysł na produkty stanowiące połączenie najwyższej jakości wody z atrakcyjnym dla młodego odbiorcy opakowaniem – dodaje.

Dla naszej firmy był to też rok szczególny, bo we wrześniu 2016 spotkaliśmy się z bardzo nietypową sytuacją, która pokazała, jak wrażliwym tematem jest świadomość konsumentów i wiedza na temat postępowania z opakowaniami po żywności. Staramy się uczulać, by nie przechowywano w nich obcych substancji. Sytuacja z Bolesławca pokazała też, jak łatwo wzbudzić niepokój konsumentów i dlaczego ważna jest właściwa komunikacja i współpraca producentów z organami kontrolnymi oraz koordynacja działań pomiędzy instytucjami – podsumowuje Edyta Krysiuk-Kowalczyk.