Krzysztof Panek, prezes Browaru Fortuna o rynku cydru

Cydr produkujemy niespiesznie. To świetna alternatywa dla piwa z  dodatkiem owoców: podobna zawartość alkoholu, odświeżający, owocowo-winny charakter trunku. Siłą rzeczy, posiadając takie cechy sensoryczne świetnie sprawdza się  w ciepłe dni i dlatego wiosną i latem sprzedaje się zdecydowanie najlepiej. Niestety, wbrew euforycznym przewidywaniom sprzed paru lat, nie nastąpił w naszym kraju „cydro boom”. Po 2-3 latach rozwoju ta kategoria zwolniła. Myślę, że przyczyną jest nadal dość wysoka cena  cydru  w stosunku do ceny tradycyjnego piwa. W naszym Browarze, który nie jest nastawiony na ilość, ale na jakość – nie martwimy się  wstrzymaniem rozwoju. Cydr stanowi  tylko część naszej szerokiej  oferty, a nasze cydry i perry są uważane za jedne z najsmaczniejszych na rynku.