Za nami dobry rok dla rynku produktów mlecznych, również udany dla Danone, który niezmiennie utrzymuje pozycję lidera na tym rynku, regularnie rozwijając ofertę o nowe warianty produktowe i nowe smaki. Istotnym dla nas wydarzeniem w 2018 roku było rozszerzenie portfolio Danone o markę Alpro. Powiększyliśmy tym samym nasze portfolio o kategorię produktów pochodzenia roślinnego, co daje naszym konsumentom większe możliwości do dokonywania zdrowych wyborów na co dzień.
Obserwujemy rosnącą świadomość Polaków w zakresie wpływu żywienia na zdrowie. Konsumenci chętniej sięgają po produkty naturalne oraz te, które w swoim składzie zawierają wartościowe dodatki, czego przykładem może być wprowadzona w minionym roku Activia do picia z siemieniem lnianym. Ten produkt idealnie oddaje również drugi, istotny trend – konsumenci coraz częściej poszukują produktów, które pozwalają na wygodną konsumpcję poza domem.
W minionym roku konsekwentnie stawialiśmy również na Polskę, co przełożyło się na dalszy rozwój produkcji w kraju oraz eksportu do wielu krajów, a tym samym pozwoliło Danone pozytywnie wpływać na polską gospodarkę, lokalne społeczności oraz środowisko naturalne. Fabryka w Bieruniu jest obecnie jedynym miejscem w Europie, w strukturach Danone, gdzie powstają jogurty pitne w butelkach powyżej 100 g oraz jogurty i serki w wygodnych saszetkach. Fabryka ta wytwarza blisko 250 wariantów różnych produktów, które trafiają na rynek polski oraz do przeszło 20 krajów w Europie i do USA.