Roślinne trendy w handlu

W trendach zakupowych klientów ALDI w kategorii owoce i warzywa prym wiodą banany, które pojawiły się na podium najczęściej kupowanych produktów w 2022 roku. Na kolejnych miejscach znajdują się pomidory malinowe, papryka czerwona, mandarynki oraz cytryny również naszej marki własnej – mówiAurelia Raudzis, młodszy menadżer ds. kategorii. Sprzedaż warzyw w 2022r podniosła się o 33%, natomiast owoców o 42%, co może sygnalizować zmieniające się trendy żywieniowe i wzrost świadomości dotyczący zdrowego odżywiania wśród Polaków – dodaje Raudzis.

Sieć ALDI podaje również, że dostrzega rosnący trend zainteresowania bezmięsnymi alternatywami i zamiennikami, czego przykładem jest wzrost sprzedaży marki własnej Gut Bio w minionym roku aż o 25%.

Najchętniej kupowanymi produktami marki Gut Bio są Bio Napój owsiany 1L, Bio jogurt Naturalny, Bio jogurt owocowy oraz Bio napój migdałowy/kokosowy 1L – wynika z badań własnych ALDI. Podczas dedykowanych promocji wzrost zainteresowania sięga aż 100%.

Klienci sieci w 2022 roku sięgali o 25% częściej po produkty marki własnej Gut Bio oraz aż o 33% i 42% częściej po warzywa i owoce.