Zrównoważony rozwój w browarnictwie – co oznacza dla konsumentów? Raport firmy Pall

Branża piwna przechodzi transformację, aby sprostać wymaganiom konsumentów, którzy kupują produkty nie tylko oparte na ich osobistych preferencjach, ale również zwracając uwagę na wpływ jaki piwo może mieć na środowisko.

Firma Pall zorganizowała badanie na liczbie 3500 konsumentów piwa na kilku kluczowych rynkach. Przedsiębiorstwo chciało poznać opinie na temat zrównoważonego browarnictwa, nawyki zakupowe klientów i poziom wiedzy na temat procesu warzenia piwa. Respondenci badania pochodzili ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Austrii, Belgii, Japonii i Singapuru.

Konsumenci chcą pić lepsze piwo

Wybory, jakich dokonują pijący piwo, mogą mieć ogromny wpływ na przyszłość i zrównoważony rozwój przemysłu piwnego. Ponad 80% konsumentów próbuje zredukować lub jest zainteresowana zredukowaniem swojego śladu węglowego i wodnego. Ponad 50% respondentów odpowiedziała, że wpływ na środowisko jest jednym z czynników, którym kierują się wybierając piwo.

Woda, odpady i energia to trzy kluczowe aspekty zrównoważonego rozwoju dla pijących piwo. Dla 80% respondentów zmniejszona ilość odpadów ma kluczowe znaczenie dla piwa zrównoważonego pod względem środowiskowym, dla 75% to zmniejszenie zużycia energii, a dla 60% osób redukcja zużycia wody.

Na decyzje zakupowe wielu piwoszy oddziałuje wpływ produktu na środowisko. Około 60% respondentów potwierdziło, że to troska o środowisko kieruje ich decyzjami dotyczącymi zakupów jedzenia i napojów.  Mając do wyboru piwo powstałe w zrównoważony sposób, ale droższe i piwo tańsze, ale powstałe w sposób mniej zrównoważony od 40% do 50% respondentów wybrałaby napój powstały w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem.

Przyszłość piwa to zrównoważony rozwój

Zrównoważona produkcja piwa to możliwość, której rynek pełen jest konsumentów gotowych dokonać zmian i dowiedzieć się więcej o procesie warzenia. Osoby pijące piwo i kierujące się potrzebą zrównoważonego rozwoju stanowią 25% rynku. Tacy konsumenci konsekwentnie wybieraliby zrównoważoną opcję zamiast tańszej alternatywy. Osoby świadome potrzeby zmian to osoby, które preferują szeroki asortyment stylów piwa, mają wyższe zarobki, są zainteresowane zredukowaniem ich osobistego śladu węglowego i wodnego.

Badanie wskazało, że konsumenci piwa chcą wiedzieć o nim więcej. Niecałe 10% respondentów odpowiedziało, że czują się dobrze poinformowani na temat wpływu produkcji piwa na środowisko, a około 75% osób chce dowiedzieć się więcej o procesie tworzenia.

W momencie zrozumienia etapów warzenia piwa prawie 60% osób uważa, że to proces filtracji ma pewien lub znaczący  wpływ na środowisko.

Firma Pall intensywnie rozwija technologie filtracji, która pomaga browarom poprawiać ich ślad ekologiczny, zapewniając jakość produktu, a jednocześnie dostarczając innowacyjne rozwiązania umożliwiające osiągnięcie cele zrównoważonego rozwoju.

 

Źródło – www.pall.com