Tegoroczna edycja konkursu Good Drink zakończona. Konkurs, w którym wyłaniane są najciekawsze nowości dedykowany jest zakładom spożywczym z całej Polski, które dynamicznie przyczyniają się do rozwoju trendów na rynku napojowym. W ręce kapituły konkursowej przekazanych zostało 40 produktów wprowadzonych na polski rynek w 2017 roku.
Największą popularnością cieszyła się kategoria „sok”. Oceniający szczególną uwagę zwrócili na skład produktów, ich naturalną barwę oraz funkcjonalność opakowań – obecnie jedne z dominujących trendów na rynku. Wyniki zostały ogłoszone 18 września 2017 r. podczas Polskiego Kongresu Napojowego w Szczyrku.
Złoci medaliści konkursu Good Drink – debiuty 2017:
Napój niegazowany – Wosanka Caliz z firmy Wosana S.A
Z opinii rady arbitrów: Opakowanie jest estetyczne, lekkie i ergonomiczne. Plusem napoju jest atrakcyjny wygląd, grafika przeznaczona dla dzieci. Duży plus dla Wosanki za obniżoną zawartość cukru.
Napój energetyzujący – TS Energy Drink Blackcurrant Flavour z firmy Tesco (Poland) Sp. z o.o.
Z opinii kapituły konkursowej: Wyraźny posmak czarnej porzeczki, pomimo wyczuwalnej substancji słodzącej. Smak wyróżnia się na tle konkurencyjnych napojów na rynku.
Cydr – Cydr Bursztynowy z firmy Vin-Kon S.A.
Z opinii rady arbitrów: Ekologiczne opakowanie, wysoki stopień ergonomiczności ze szkła oranżowego. Atrakcyjny wygląd. Etykieta na odwrocie w pewnym stopniu symulująca etykietę wina.
Sok – Grand Chia Jabłko Pomarańcza Mango Marakuja z firmy Sokpol Sp. z o.o.
Z opinii rady arbitrów: Nasiona Chia zawierają kwas ALA, czyli kwas alfa-linolenowy, który stanowi kwintesencję kwasów omega-3, dodatkowo informacje te uwypuklono na etykiecie. Szklane opakowanie kojarzone jest ekskluzywnością.
Nektar – TS Peach Nectar z firmy Tesco (Poland) Sp. z o.o.
Z opinii rady arbitrów: Atrakcyjny wygląd, atutem jest obniżona wartość energetyczna. Dodatkowo wyczuwalna pulpa brzoskwiniowa (gęsta) świadczy o znacznej zawartości wsadu owocowego.
Celem konkursu Good Drink – debiuty 2017 jest promocja dobrych napojów oferowanych na polskim rynku oraz prezentacja najciekawszych rozwiązań w zakresie opakowania i sensoryki produktu. Arbitrzy skupili się również na innowacjach, zarówno w samym produkcie jak i jego opakowaniu. Rada konkursowa zauważyła, że w konkursie wystartowały w głównej mierze produkty „premium” – składające się z rzadkich składników, podążające za trendem „health & wellness oraz „on the go”. W czasach kiedy moda dynamicznie ulega zmianom, to właśnie debiuty rynkowe są najlepsze z najlepszych. Pełne wyniki dostępne są na stronie www.goodcontest.pl