Rosnąca popularność piw lekkich, poszukiwanie smaków i nowości związane są ze zmianą stylu życia na zdrowszy i bardziej aktywny. W ciągu dwóch minionych lat odnotowaliśmy rosnącą sprzedaż piw bezalkoholowych (o 58 proc. w 2016 r. i o 22,9 proc. w 2017 r.). Warto zwrócić uwagę na stosunkowo nowe zjawisko, jakim jest zwiększony popyt na lagery o obniżonej zawartości alkoholu. W ubiegłym roku Polacy wydali na nie o 20 mln zł więcej niż w roku 2016. Równolegle nastąpił spadek sprzedaży najmocniejszych piw (o 6,2 proc.). Poprzedni rok to również zwiększenie sprzedaży piw smakowych (o 1,1 proc.) oraz piwnych specjalności (o 16,9 proc.). Producenci piwa, chcąc utrzymać zainteresowanie młodszego pokolenia klientów, lubiących eksperymentować, poszukujących nowości, obserwują rynek i regularnie powiększają swoje portfolio o rozmaite warianty piw specjalnych i smakowych. Wszystko to sprawia, że kategoria piwna jest coraz bardziej zróżnicowana i otwarta na zmieniające się potrzeby konsumentów.