Żywność syntetyczna zyskuje na popularności

Pojęcie żywności syntetycznej odnosi się do wszelkich materiałów konsumpcyjnych, wytwarzanych za pomocą metod biotechnologicznych, zawierających substancje odżywcze, takie jak tłuszcze, witaminy, białka lub inne składniki. Efektem końcowym procesu przetwarzania jest produkt, który naśladuje naturalną żywność poprzez odtworzenie koloru, smaku, wyglądu, wartości odżywczej. Koncepcja tych produktów żywnościowych może wydawać się nieco dziwna dla ludzi, którzy są przyzwyczajeni do spożywania żywności, która jest całkowicie naturalna.

Jednak rynek syntetycznej żywności stale zyskuje na popularności i obserwuje się wzrost liczby nowych produktów oraz nowych firm wprowadzających te innowacje. Oczekuje się, że udział rynku żywności syntetycznej wzrośnie w znaczącym tempie w ciągu najbliższych kilku lat. Przy rosnącym zapotrzebowaniu na produkty spożywcze w związku z ogromnym wzrostem światowej populacji, który jest głównym motorem większości działań rozwojowych w tym sektorze, taki rynek może okazać się niezwykle cenny.

Wielkość rynku żywności syntetycznej zdecydowanie ma perspektywy wzrostu, ale konieczna jest potrzeba zwiększenia zaufania konsumentów do tego, w jaki sposób żywność syntetyczna może skutecznie zastąpić żywność naturalną w ich diecie.

Trendy i możliwości

Niniejszy raport przedstawia przegląd kluczowych czynników, które mogą decydować o światowym rynku żywności syntetycznej w ciągu najbliższych kilku lat. Podczas gdy rosnący popyt na zrównoważone ilości produktów żywnościowych dla rosnącej światowej populacji pozostaje kluczowym czynnikiem napędzającym rynek, kilka regulacji dotyczących bezpieczeństwa i jakości zsyntetyzowanej żywności pozostanie istotnym aspektem ograniczającym powszechną ekspansję rynku w ciągu kilku następnych lat. Gospodarka ta będzie również miała trudności z budowaniem zaufania konsumentów do wartości, jakie może przynieść żywność syntetyczna, zastępując żywność naturalną.

Ponieważ rynek syntetycznej żywności powiększa się wraz z liczbą działających na nim firm i liczbą oferowanych przez nią produktów, konieczne byłyby wypracowanie skutecznych strategii marketingowych, aby dostarczyć te produkty do szerszego grona odbiorców. Na przykład innowacyjne produkty wykonane z soi, które przypominają naturalne mięso, stały się popularne wśród konsumentów na całym świecie, a nieustanne działania marketingowe odegrały w tym znaczącą rolę.

Przegląd regionalny

Kilka regionów rozpoczęło eksperymenty w dziedzinie żywności syntetycznej, wytwarzając różne produkty, które mogą bardzo dokładnie naśladować smak, konsystencję, wartość odżywczą i wygląd naturalnej żywności. Kilka laboratoriów, firm spożywczych i nowych dostawców w Ameryce Północnej i Europie eksperymentuje w dziedzinie żywności syntetycznej. Regiony te są niewątpliwie liderem, jeśli chodzi o rozwój i marketing na tym rynku, który nie jest obecnie zbyt konkurencyjny. Według oczekiwań w ciągu najbliższych kilku lat wzrośnie liczba firm, co może doprowadzić do wzrostu konkurencji.

 

źródło: sciencein.me