Rośnie rynek mięsnych alternatyw

Rynek roślinnych zamienników mięsa w Polsce dynamicznie się rozwija. Na przestrzeni ostatnich lat Polacy coraz chętniej sięgają po produkty roślinne, m.in. wegetariańskie klopsiki czy wegańskie burgery. Producenci wychodzą im naprzeciw, stale poszerzając swoją ofertę. Dynamiczny rozwój całej kategorii potwierdzają również badania GfK Polonia – obecna wartość rynku produktów roślinnych wynosi już 1,5 mld zł, a sprzedaż alternatyw dla mięsa podwoiła się w ciągu ostatniego roku.

Kategoria roślinnych zamienników mięsa rośnie dwucyfrowo, dlatego tak istotna jest umiejętność adaptacji do tak dynamicznie zmieniającego się rynku – podkreśla Mikołaj Odważny, Business Developer dla marki Garden Gourmet w Nestlé Polska. Zainteresowanie linią produktów roślinnych marki Garden Gourmet wzrosło w ciągu ostatniego roku aż 3-krotnie – podaje producent.

To był rok bardzo dobrej współpracy. Każdy, kto prowadzi biznes wie, że kluczowe jest zadowolenie klientów. Niezmiernie cieszy nas, gdy wraz z partnerami – takimi jak Nestlé – możemy ogłaszać aż 3-krotny wzrost wolumenów. To wynik dobrej strategii, atrakcyjnego portfolio produktowego producenta, które jest cenione przez Polaków i ciężkiej pracy – naszej oraz partnera. Żywność roślinna przeżywa teraz rozkwit i cieszę się, że możemy wspierać Nestlé w nieustannym rozwoju. Jesteśmy elastyczni i gotowi na kolejne wzrosty – mówi Jarosław Kołodziejski, dyrektor operacyjny w firmie Frigo Logistics.