Kierunek recykling

Grupa Schwarz postawiła sobie za cel, aby do 2025 roku wykorzystywać w plastikowych opakowaniach marek własnych (dostępnych w Polsce w Lidlu i Kauflandzie) średnio 25% recyklatu. W Niemczech Kaufland wykorzystuje go już w 29%, a Lidl w 23%. Udało się to osiągnąć w szczególności dzięki butelkom PET, do produkcji których wykorzystano 100% recyklatu (z wyłączeniem nakrętek i etykiet).

Globalnie Kaufland i Lidl zredukowały już zużycie plastiku w opakowaniach marek własnych o 18%, a tym samym zbliżyły się do realizacji wyznaczonego celu REset Plastic, jakim jest ograniczenie zużycia tworzyw sztucznych o 20% do 2025 roku.

Oprócz dalszych działań na rzecz redukcji tworzyw sztucznych przedsiębiorstwo będzie kładło nacisk na jeszcze większe wykorzystanie recyklatu i zwiększenie przydatności opakowań marek własnych do recyklingu.