Badanie wpływu koloru na konsumentów

GNT producent roślinnych barwników spożywczych EXBERRY, uruchomił „The Power of Colour”, czyli badania nad wpływem koloru na konsumentów i ich poglądy na produkty. Trzeba mieć nadzieję, że wyniki tych badań pozwolą markom lepiej zrozumieć, jak używać kolorów do przyciągania i łączenia się z konsumentami.

Wszystkie badania opierają się na psychologii i semiotyce, a ich wyniki pomogą markom podejść do koloru z lepszym zrozumieniem, w jaki sposób użycie niektórych kolorów na opakowaniach i produktach spożywczych może być pomocne lub szkodliwe.

„Oczywiste jest, że uniwersalne podejście do koloru szybko staje się przestarzałe. Jako usługodawca, innowacja zawsze była w naszym DNA, a ten pionierski projekt pozwala nam pomagać klientom w znalezieniu najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie kolorowania, których potrzebują, aby wzmocnić ich pozycję rynkową i dotrzeć do nowych odbiorców” – Maartje Hendrickx, kierownik ds. rozwoju rynku w GNT.

Badania psychologiczne mają na celu zbudowanie perspektywy koloru i jego wpływu na rynki od wewnątrz.

Psychologowie zbadali motywacje wyborów konsumenckich, takie jak to, co kupują i dlaczego wybierają lub unikają określonych przedmiotów. Badania psychologiczne mają na celu zbudowanie perspektywy koloru i jego wpływu na rynki od wewnątrz.

Na przykład żółcie lub czerwienie mogą kojarzyć się z żywymi nastrojami, podczas gdy błękity mogą być uspokajające.

„Kolor może wysłać dowolną liczbę komunikatów o markach i produktach. Może sygnalizować moment błogiego eskapizmu, opowiadać historie o pochodzeniu i procesie, prezentować potężne składniki lub pomagać w podkreśleniu zdrowych receptur. The Power of Color pomaga markom myśleć o kolorze w nowy sposób, zagłębiając się głębiej niż kiedykolwiek wcześniej w jego kulturową moc, jednocześnie zgłębiając psychologię trendów kolorystycznych” – Jill Janssen, szefowa Power of Colour w GNT.

Źródła: https://www.foodprocessing.com.au/content/ingredients/news/colour-me-surprised-studying-how-colour-impacts-consumers-1592556726