Nestle o niemarnowaniu żywności

Nestle, właściciel marki Winiary podaje, że w ramach programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” uruchomionych zostało sześć jadłodzielni w różnych regionach kraju, oprócz tego opublikowano setki przepisów pozwalających zagospodarować żywność pozostałą w kuchni. W efekcie blisko 80 proc. odwiedzających stronę Winiary.pl przyznało, że program pomógł im w ograniczeniu marnowania żywności.

Marnowanie żywności to wciąż ogromny problem w Polsce: według danych co roku każdy z nas wyrzuca do kosza aż 130 kg jedzenia. To nie tylko strata pieniędzy, ale i zasobów planety. Dlatego w 2021 roku stworzyliśmy program „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”. Działamy kompleksowo, wspierając konsumentów w przygotowywaniu posiłków, przy ich planowaniu, przechowywaniu żywności, a także dzieleniu się nią. Ogromne zainteresowanie tą kampanią zdecydowanie napawa optymizmem i pokazuje jak istotny dla Polaków jest to temat – widzimy to choćby w dynamicznie rosnącej liczbie wejść na naszą stronę i wzroście czasu, który na niej spędzają nasi konsumenci – mówi Szymon Ulkowski, kierownik ds. e-Business i Komunikacji Europy Centralnej i Wschodniej w Nestlé Polska.

Na stronie Winiary udostępnione zostały cyfrowe narzędzia do planowania posiłków: My Menu Plan. Są one przeznaczone dla konsumentów o różnych preferencjach – w tym wegetarian czy osób na diecie bezglutenowej. Rozwiązanie może być tak personalizowane, żeby uwzględniać w jadłospisie alergie pokarmowe, jak również preferowaną częstotliwość posiłków i stopień trudności ich przygotowywania. Pojawiają się tam również liczne warianty posiłków, a dzięki kalkulatorowi można określić potrzebną do zakupienia ilość składników.

Dzięki współpracy z Fundacją CHOPS, zostały otwarte jadłodzielnie w całym kraju. W 2021 roku uruchomiono 6 jadłodzielni, w tym: jedną w woj. dolnośląskim (Bielawa), cztery w woj. wielkopolskim (Kalisz, Konin, Ostrów Wlkp., Turek), jedną w woj. zachodniopomorskim (Stargard). W 2022 planowane jest uruchomienie kolejnych 10 punktów.

Rezultaty programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” przerosły nasze najśmielsze oczekiwania. Trzech na czterech konsumentów odwiedzających stronę Winiary.pl przyznało, że dzięki programowi ograniczyło marnowanie żywności. Staraliśmy się trafić z naszym przesłaniem jak najszerzej: same materiały wideo odnotowały gigantyczne zainteresowanie i blisko 160 milionów odsłon! Dzięki wszystkim tym działaniom udało się nie tylko podnieść świadomość nt. odpowiedzialności środowiskowej i społecznej marki Winiary, ale przede wszystkim zainspirować naszych konsumentów do wdrażania pozytywnych zmian w ich codziennych nawykach komentuje Anna Goworek, senior Consumer Insight Manager, Nestlé Polska.

Źródło: Nestle