Brytyjska sieć supermarketów Morrisons ogłosiła, że rezygnuje z terminów przydatności do spożycia 90% mleka na rzecz klientów stosujących test wąchania.
Daty przydatności do spożycia zostaną usunięte z brytyjskiego i szkockiego mleka marki Morrisons, mleka Morrisons For Farmers i mleka organicznego Morrisons, dostarczanych przez rolników Arla.
Firma zrezygnowała z dat przydatności do spożycia w niektórych asortymentach jogurtów i twardych serów własnej marki w 2020 roku.
Zmarnowane mleko oznacza zmarnowany wysiłek naszych rolników i niepotrzebny węgiel uwalniany do atmosfery. Dobrej jakości, dobrze utrzymane mleko ma dobrą jakość jeszcze co najmniej kilka dni po upływie terminów przydatności do spożycia – i uważamy, że powinno być spożywane, a nie wyrzucane do zlewu. Dlatego dzisiaj podejmujemy odważny krok i prosimy klientów, aby zdecydowali, czy ich mleko nadal nadaje się do picia. Pokolenia przed nami zawsze stosowały test wąchania – i wierzę, że my też możemy – Ian Goode, pracownik firmy Morrisons.
Posunięcie to ma na celu wsparcie zaangażowania Morrisons w ograniczenie marnowania żywności w sklepach o 50% do 2030 roku.
Źródło: foodbev.com