UK: test wąchania mleka zamiast dat przydatności do spożycia

Brytyjska sieć supermarketów Morrisons ogłosiła, że ​​rezygnuje z terminów przydatności do spożycia 90% mleka na rzecz klientów stosujących test wąchania.

Daty przydatności do spożycia zostaną usunięte z brytyjskiego i szkockiego mleka marki Morrisons, mleka Morrisons For Farmers i mleka organicznego Morrisons, dostarczanych przez rolników Arla.

Firma zrezygnowała z dat przydatności do spożycia w niektórych asortymentach jogurtów i twardych serów własnej marki w 2020 roku.

Zmarnowane mleko oznacza zmarnowany wysiłek naszych rolników i niepotrzebny węgiel uwalniany do atmosfery. Dobrej jakości, dobrze utrzymane mleko ma dobrą jakość jeszcze co najmniej kilka dni po upływie terminów przydatności do spożycia – i uważamy, że powinno być spożywane, a nie wyrzucane do zlewu. Dlatego dzisiaj podejmujemy odważny krok i prosimy klientów, aby zdecydowali, czy ich mleko nadal nadaje się do picia. Pokolenia przed nami zawsze stosowały test wąchania – i wierzę, że my też możemy – Ian Goode, pracownik firmy Morrisons.

Sieć wydała instrukcje dotyczące badania mleka. Na przykład, jeśli pachnie kwaśno, to mogło się zepsuć lub jeśli widać, że się zsiadło, to nie nadaje się do spożycia.

Posunięcie to ma na celu wsparcie zaangażowania Morrisons w ograniczenie marnowania żywności w sklepach o 50% do 2030 roku.

Źródło: foodbev.com