Kolejny Listek CSR dla Kompanii Piwowarskiej

Kompania Piwowarska znalazła się ponownie w gronie wyróżnionych firm przeglądu dobrych praktyk tygodnika Polityka. W 12. edycji zestawienia firma otrzymała Srebrny Listek CSR. Lider rynku piwa w Polsce corocznie jest w gronie laureatów tej inicjatywy i ma na koncie sześć srebrnych, pięć złotych i super złoty Listek CSR.
Od 12 lat organizatorzy: tygodnik Polityka, firma Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu przyznają firmom Złote, Srebrne i Białe Listki w przeglądzie dobrych praktyk. Dodatkowo, od zeszłego roku liderzy neutralności klimatycznej nagradzani są Zielonymi Listkami.

Srebrne Listki CSR trafiają do firm, które w swojej codziennej działalności deklarują uwzględnianie większość kluczowych rozwiązań z zakresu zrównoważonego rozwoju. Są to firmy, które wdrażają wysokiej jakości rozwiązania i ujawniają informacje związane z ich działalnością w obszarze ESG. A wynikami swoich działań cyklicznie dzielą się z interesariuszami, na przykład poprzez raporty pozafinansowe.

Znalezienie się 12. rok z rzędu w gronie liderów zrównoważonego rozwoju w Polsce jest dla nas ogromnym wyróżnieniem, ponieważ od lat ten obszar działań jest dla nas kluczowy. Mamy wyznaczone konkretne cele w tym zakresie i sukcesywnie je realizujemy. Nadrzędnym z nich jest – tworzenie więzi, które mają znaczenie, co oznacza, że nie tylko sami, ale we współpracy z wybranymi partnerami, chcemy mieć wpływ na pozytywną zmianę naszego wspólnego otoczenia, zarówno w wymiarze środowiskowym, jak i społecznym – skomentował Grzegorz Adamski kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Do tegorocznej edycji zestawienia wpłynęło 127 zgłoszeń, z czego 104 firmy zdobyły wyróżnienia. Złoty Listek CSR trafił do 25 firm, Srebrny Listek do 35, a Biały Listek do 44. Oceny zostały przyznane na podstawie analizy wypełnionej przez firmy ankiety, opracowanej według wytycznych normy ISO 26000 oraz w odniesieniu do Europejskich Standardów Raportowania Zrównoważonego Rozwoju i najnowszych trendów ESG. W tym roku organizatorzy położyli szczególny nacisk w ankiecie na dwa tematy: zarządzanie ryzykami i bioróżnorodność. Wynik ankiet pokazał, że ponad 80 proc. firm podejmują konkretne działania w obszarze ESG.

_________________________________________________________________________________
Kompania Piwowarska jest liderem polskiego rynku piwa, z udziałem wolumenowym 33,5% (dane GUS, 2022), zatrudniającym ponad 2600 osób.
W trzech browarach: Browar Dojlidy Białystok (1768), Lech Browary Wielkopolski (1895) oraz Tyskie Browary Książęce (1629) warzy piwa Żubr, Tyskie, Lech, Książęce, Hardmade czy Captain Jack. Firma posiada w ofercie również piwa czeskie: Pilsner Urquell i Kozel, włoską markę Peroni Nastro Azzurro, piwa bezalkoholowe: Lech Free 0,0%, Lech Free Active Hydrate, Lech Easy, Tyskie 0,0%, Książęce 0,0%, Hardmade 0,0%, Kozel 0,0% oraz szeroki wybór piw smakowych.
Kompania Piwowarska realizuje cele zrównoważonego rozwoju określone w strategii Lepsza Przyszłość 2030 opartej na czterech filarach: Planeta, Ludzie, Portfolio i Profit m.in.: redukując emisję CO₂, minimalizując zużycie zasobów naturalnych, zamykając obieg opakowań, poddając odzyskowi blisko 100% odpadów powstających w procesie produkcji.
Kompania Piwowarska jest częścią Asahi Europe & International, należącej do japońskiej Grupy Asahi – silnej marki na globalnym rynku piwa, wyrobów spirytusowych i żywności.